Followers

Wednesday, 23 March 2011

Duta yang tidak dikenali dalam masyarakat

Wat entry selepas tengok cita Bang Bang Boom.
Seriously aku tak suka cita ni pasai dia dok prank orang..
Bagi kita lawak sangat kan? Tapi bagi aku, cian kat orang tu..
Tapi dalam tak suka aku tu, aku suka satu segmen dia tu. 
Aku tatau nama segment tu, tapi segment tu buat aku sedikit tersentuh.
Sebab segmen ni selalu akan gunakan orang untuk raih simpati pada orang lain.

Hari ni punya segment, ada sorang abg tu, pakai cam orang eksiden, dok atas kusi roda dan mintak simpati orang, dia dari kampong, dia nak balik umah macik dia, tapi dia tatau jalan, n dia tatau nak nek bus apa. Dia nak nek bus susah sebab dia berkerusi roda.

Pastu geng macik ni tanya kat dia, nek la teksi dik, dia cakap tadak duit.. dipendekkan cita, pas banyak orang dia jumpa last ada seorang anak dara ni, yang amek tindakan, dia bawa abg ni nek teksi, dan ata abg tu smpai ke umah dia. 

Seyes weyh. Aku plak y tersentuh, bila tgk ada jugak orang yang macam ni punya prihatin, susah sangat, yang len hanya beri rasa kesian, tapi akak ni amek tindakan dan bawa dia p sana. Last da smpai umah tu, depa bagi duit kat dia, dia bagi balik sebab katanya banyak sangat.

Tapi depa bagi jugak kat dia, pendapat aku kan, hati yang baik tu, bukan apa sangat untuk duit tu. sama jugak macam episode dlu, abg tu tolong belikan kain kat abg sorang y mintak pertolongan tu, terus terang, aku terharu dan kagum dengan depa ni.. 
depa yang aku kata “Duta Yang Tidak dikenali Dalam Masyarakat. “ yang memberi tanpa diharapkan balasan, sedang tatau apa akan berlaku andai ditipu kan, tapi HEBAT. aku kagum weyh.. 
(pelik toi aku hari ni, tgk cita tacing aku tak rasa apa2.. tgk depa ni berbakti leh wat aku tacing..hihihi.. gila toi)

Apa pun, Tiada lain untuk depa, melainkan doa dari aku agar dipermudahkan perjalanan idup depa, depa baik sgt.. huu.. aku plak y tacing.. ;) tapi tapa la.. aku tacing sebab aku gembira ada lagi orang macam tu dalam masyarakat. Moga ALLAH lindungi depa. Amin Yarabbal Alamin..

2 comments:

la dolce said...

ada sekali tu ade orang tolong belikn kasut sekolah tuk bdak yg geng gn bang2 boom tu...and of course his chinese....

Muslimah Optimis said...

ya kami pun suka tengok part ni.. tapi dah lama xtgk TV.. huhuhu.. emmang tacing kot sebab masih ada insan berhati mulia.. semoga kita semua tergolong dalam insan berhati mulia tu..ameen

Buta+Pekak+Bisu=CINTA