Followers

Wednesday, 30 March 2011

Susu tadak straw?

Assalamualaikum.
dan salam sejahtera buat yang taleh jawap salam ya.

hari ni. sepanjang hari dalam bus. pagi setelah Ayah, Mama dan Yaya ata ke stesen bus.
aku pun beli tiket, dan kemudian naik bus.
Hari ni bertemu seseorang yang agak asing walau tak asing sangat pun dalam Bus.
Alhamdulilah, hari ni ALLAH pertemukan orang baru, yang lain yang punya cerita baru untuk aku isi kamus hidup aku, yang beri aku ilmu baru yang amat aku alu-alukan untuk aku sematkan dalam pala otak aku ni.
bunyi macam lawak ja kan, tapi dari kisah diri, family hingga kepada karier dan lain-lain yang jadi topic perbualan sepanjang awal 9 pagi hingga ke 3 petang pertemuan ini.

Alhamdulillah lagi, kalau dlu aku sangat asing dengan satu topik ni, tapi hari ni aku dah tahu, yang sebenarnya hadir mereka dalam kelompok kehidupan kita ni, taleh buat main tau. mereka sangat istimewa, dan punya besar sekali peluang untuk berada didalam masyarakat. walau ada buruknya jugak dari pergaulan dan pembawaan diri tu, tapi mereka masih boleh diperbetul ibarat rusuk yang tidak mesti dapat ditegakkan, tapi masih boleh dibetulkan jika ada yang mengambil peluang ini. apa pun, kagum, kamu masih bijak membawa diri, dan menafsirkan situasi dengan baik.

Tergelak dengan satu quote ni, "straight tu senang ja nak bagi bengkok, tapi bengkok ni susah nak straight balik". sedikit tergelak, dan diri mendoakan agar akan hadir sinar nur dalam diri, dan satu hari kenai mengenai akan kebenaran yang dibawa Nabi Muhammad SAW, yang membawa petunjuk dari ALLAH SWT.

lagi, Si tidak berputus asa tu silap la, kurang sedikit untuk menang, akan tetapi syukurlah, dah selamat dari genggaman kan. yang mendatang sediakan payung sebelum hujan, dan bersedia untuk segala kemungkinan, mungkin ini hanya sedikit hujan ketika matahari sedang memancar dengan terangnya, tapi baik juga, peringatan buat diri juga. thanks sebab berkongsi.

Juga terima kasih banyak atas ilmu2 dan perkongsian tadi ya. semoga ALLAH beri kamu perlindungan dan di jaga sebaiknya, orang baik-baik sewajarnya di jaga dengan sebaiknya juga oleh ALLAH, moga yang di sekeliling itu jugak akan mendapat inspirasi dari kamu yang lain dari mereka.

last sekali, maaf jugak walau tau mungkin tidak akan bertemu dengan entry ini, maaf sangat sebab kena dengaQ aku yang terlalu excited bercerita dan terlalu banyak bertanya ni. arap maklum. tu kelemahan diri, insyALLAH akan berusaha untuk berubah andai kata menjadi diri sendiri tu membuat orang rasa kekok dan menyampah. terima kasih sekali lagi..

heyyy.. ini memang sebab kamu okeh. ada ka patut tadak straw.. debishhh.. debishh. :P

3 comments:

y u y u Z u l a i k h a said...

resakeeeee!

nora amila ghazali said...

eeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrr.... kurang paham... cer cita kat adik secara personal boleh???

fRaMe+LenSeS said...

YuYu :: cekodok.. lalalalalal~~ :P

Nora :: ya ka? lehh.. ;)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA