Followers

Sunday, 20 March 2011

BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !

Assalamualaikum..

hii.. malam ni ada segmen menghargai Mama by enchik Ben.
wahhh.. ibu lagi, masuk bulan ni dah 3x dah segmen berkait ibu ni..
enchik Ben, bila untuk ayah plak ni.? hihii..
(duii. da bebel dah.. :P )
okeh2.. smbung balik.. 


Ceritakan satu kenangan yang paling anda tidak dapat lupakan ketika bersama ibu anda .. Tak kira manis , sedih , pahit atau apa saja yang ingin anda kongsikan ..
Pengalaman pahit semestinya la sebab family aku susah. masa tu ayah kena benti keja, kilang bagi VSS, lepas tu kan, ayah wat kerja laut ja, ayah jadi nelayan kat laut. masa tu besh la sebab dapat makan makanan laut fresh hari-hari. tapi langit tak selalu cerah kan, mai plak la zaman susah tu, masa tu tahun berapa tak ingat masa tsunami tu. memang perit la masa tu, pasai ayah takleh p laut, mama pun bukan keja pun, cuma arap kat upah jaga anak orang sorang. so yang tu ja la nak kena belasah wat belanja umah. aku ingat waktu tu aku ngaji kat Poly. jadi aku tadak kat umah sangat. tapi aku terdengar, upanya mama kat umah ng ayah ng adik2 susah. last yang paling aku tatahan nak tahan air mata masa aku study kat sana, aku dapat result okeh. pastu aku tunjuk kat Mama, Mama happy sgt. tapi aku taleh tahan air mata masa tu sebab Mama kata, "Abg, Mama nak bagi duit kat abg, Mama tadak duit abg, tapi Mama watkan kat Abg kek chocolate na? "
(Note: kek chocolate kesukaan aku.) Sampai hari ni la. Kek tu Kek kebanggan aku. ;) tadak orang leh lawan Kek Mama wat..Trademark aku, n Mama. kawan2 tiap kali raya ka apa ka. mesti nak kek ni. smpai aku kena chop la, sapa nak jadi gepren aku, kena pandai wat kek chocolate, sebab aku suka sangat3.. ;)

Antara Mama dan Ayah , siapakah yang anda lebihkan ? hehehe...
Semestinya Mama. tatau napa. smpaikan tiap kali aku balik Penang, ayah mesti majuk. sebab aku dok bawa Mama p merata. hihi.. (bersalahnya rasa.. )

Apakah anda sanggup tinggalkan Mama atau Ayah anda di rumah orang tua ?
 Rela mati dari wat perkara macam tu. aku doa aku takkan wat menda macam tu, depa lebih penting dari Nyawa aku sndiri. aku TAKKAN wat macam tu,.

Pendapat anda mengenai anak anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka ..
tak reti nak komen. sowie~~ moga dijauhkan aku suma dari ni.

 paling latest. bawa Mama p Putrajaya. Mama tingin nak p. Aku da bawak. ;)

Kongsi sikit, ni entry buat Mama yang aku dah penah wat sepanjang2 ni.. ;)

lagu paling aku suka dan nak tuju khas buat Mama. ;)

Psst :: Sapa nak kongsi cita pasai Mama dia? kaih2 click kat SINI

16 comments:

saya YANA said...

nk gefren pon pandai wat kek eh.. hehe..

Sunah Mohammad said...

sayangnye kat mama dia...:)

Asyieq-iN Rkey said...

wah~~gurlfren pndai wt kek..saye3..hahahha....

solo molo said...

bersama-sama berusaha menjadi anak yg s0leh dan s0lehah...
serta menggembirakan mereka semasa hayat mereka...

Lulu caldina said...

Semoga ibu bapa kita dilindungi...
Tanpa mereka siapalah kita...huhu

♥yaya budak suka embun♥ said...

cek tak gheti wt kek cekelat.ngehehehe..

kem salam mama :D

shahsyaz said...

wah, sayang betol die dengan mama die...

salam perkenalan drpd sy, bdak UTM gak...hihihihiiii

mas saari said...

salam singgah n follow!
memang sedih bila bercerita pasal ibu jadi hargailah ibu anda selagi mereka masih ada...

DgurLinReD said...

nak kek free sebijik boleh???

pRiNCe said...

sob3...knangn adalah bnda yg susah nak dilupakan sama ada pahit atau buruk..

prince doakan kite same2 menjadi anak yang soleh n solehah...:)

PidaSanglang said...

dik ..sebak akak...semoga adik menjadi anak mithali yg sentiasa berada dalam keberkatan ..aminnn

kiera'sakura said...

pengorbanan mama melebihi segalanye...
pss :: kek coklat, fevret ira tue... nk mntk mama nadh wat kt ira leh? heeee

Makbed said...

sedapnye kek cokolat~

fRaMe+LenSeS said...

Yana :: hii.. tettt~~ :P

Sunah :: yup. sangat3.. kosa Infinity.. :)

Asyieq-iN :: ya ka pandai.sila isi borang ya.. :P

Solo :: sama juga kamu ya.. ;) kita jadi anak soleh ada Ayah Mama kita.

Lulu :: Amin2. semoga depa dilindungi. ;)

Yaya :: belajaQ kaih.. insyALLAH, nt nadh kim salam kat Mama.

Shahsyaz :: ihihi.. betoi3. aii budak UTM jugak. salam kenai jugak ya..

Mas :: yup. semestinya.. apa mampu dsediakan untuk depa, akan cuba disediakan. ;)

DgurLinReD :: nak ka? buleh2.. mai la wat sama2. ;)

pRince :: amin2 Prince. kt sama2 ya. ;)

Kak Pida :: kak, maceh kak. amin2. semoga sama2 kita ya. .;)

Ira :: nak ka? nak kena request kat Mama jadi menantu la.. :P hahahaha

mizz caramel said...

appreciate ur mom..:)

Shafa said...

selagi mereka hidup, kita kena sayang dan hargai. mak ayah hanya satu je dlm dunia ni.
p/s : terima kasih singgah blog fa tadi.

Buta+Pekak+Bisu=CINTA