Followers

Sunday, 20 March 2011

Kalau dah Tiba Satu Hari

kalau satu hari nanti aku dah tak wujud.
ntah bagaimana ceritanya kan?
agaknya ada tak yang akan ingatkan aku?
agaknya, masih ada tak yang akan rindu aku berkata-kata?
adakah ada yang masih terngiang2 leteran aku..
agak2 la, masih ada tak yang akan tercari-cari sesuatu yang penah aku bagi?
ada lagi ka yang akan tersasul tercari sebab nak dengar nasihat merapu dari aku?

konpem tidak.
sebab sepemergiannya kita, tadak apa akan bersama kita melainkan..
1. harta yang di belanjakan ke jalan ALLAH
2. ilmu yang dimanfaatkan
3. anak soleh yang mendoakan.

hohoo. ada ka 3 3 tu?

dan memang lumrah pn.
tadak apa akan ingatkan kita.
sebab kita hanya idup dalam dunia kita.
dan masing2 dalam dunia masing2.
apa pun, arap andai tiba masa tu nanti,
suma akan baik2 aja. ;)

aku rasa dah boleh harapkan kedua sygss untuk jaga Ayah dan Mama.
pastu rasanya policy yang baru mai kemarin tu cukup kot untuk depa.



aduii.. awai merapu merapan ni..
hahahaha.. susah hati ingat kawan aku sorang tu..
iskhh.. shian kat dia..
dan berdoa, bekal yang dibawa cukup untuk kesejahteraan di sana nanti?
persoalannya sekarang? cukup ka?
:( moga2 suma yang membaca jugak diri sndiri, beringat,
yang hakikat kehidupan dipentas dunia ni hanya sementara, akhirat juga yang akan kekal abadi,.

akhir kata, biar fakir harta dunia, jangan fakir amalan akhirat,
biar ringan poket seluar, dari ringan buku amal.
hidup sekadar berpesan, yang lebihnya atas Hati.
moga mendapat manfaat .;)

1 comment:

kiera'sakura said...

klu tringat seseorg yg dh xde, msti ira sedekahkn al-fatihah.. pengubat rindu dkt seseorg tue...

Buta+Pekak+Bisu=CINTA