Followers

Sunday, 19 June 2011

ANAK GAJAH DEPAN MATA TAK NAMPAK, TAPI DOK P TEROPONG KUTU ATAS KEPALA SINGA KAT AFRICA NUH

Assalamualaikum.
Dan salam sejahtera pada bukan Muslim yang membaca.

Nadh baru lepas BW kat belog enchik Ben.
Nadh tengok kebelakangan ni, dia macam asik dok kena ja dengan orang, tadi dia ada kata tentang orang yang mempersoalkan Segmen / GA dan seumpamanya.

Kepada enchik / Cik yang mempersoal, 
Meh nak cakap sat dekat ampa. 

Camni la.. depa punya suka la depa nak wat segmen ka, tu belog depa kan? yang ampa nak jeles2 apahal? ada ka masa depa wat entry sal segmen tu masa dok wat tu tetiba ampa rasa bila tiap kali ada orang komen ada orang cabut bulu idung ampa satu per satu? sakit plak rasa kan? 

Bila depa buat GA plak, ampa jeles jugak? nak tanya sat la? ada ka depa amek duit seploh hinggit dalam wallet ampa nak bagi adiah kat orang-orang tu? tak pun depa cabut tayar moto ka, amek stereng keta ampa buat nak bayaQ duit beli adiah? takdak jugak kan? 

Contest plak. Ada orang dok jaki sat kontest tu awat? bila depa join ka depa wat contest, ada ka guna space memory lappy ampa? tak pun pinjam bandwidth ampa. ka ada pinjam sereblum ka serebrum ampa ka pinjam sat palaotak ampa sat sebab nak pikiaQ idea nak menaip demi menjawap kontest tu? rasanya otak depa lagi masyuk kot sebab depa pikir jugak nak support kontest orang dari dok sound tak ketahuan macam ampa ni..

Owhhh ya... baru tau.. ampa nak persoalkan pasai UV kan? pasai Traffic meletopss kat belog yang buat GA, Segmen, kontest ni kan? 

Shian kan? jeleshh la tu kan? nak tau tak dalam dunia ni ada beberapa spesis manusia yang jeles ni :
1. Sebab dia memang busuk hati. 
2. Sebab dia tak boleh nak jadi macam orang tu sebab tu dia sakit hati.
3. Sebab dia tak ada apa-apa yang nak dibanggakan. Jadi sakit hati orang tu LEBIH BAIK dari dia.
4. LOSER memang macam tu. 

Jadi demi mengelakkan jadi seorang LOSER, takyah la nak kondem orang. tak dapat apa pun, napa tak sama-sama hulurkan tangan membantu? atau turut sama berada dalam kelompok yang buat perkara tu, tak salah kan nak join, dan tak salah jugak kalau nak kritik, tapi jangan jadikan kritikan kita tu nampak diri kita yang macam manusia yang TAK MATANG, dan BODOH. 

Sikit pun manusia tu tak ganggu anda, jadi kenapa perlu anda buat kacau? 

Takde maknanyaaaa.... BTW, enty ni bukan nak sokong atau nak kata dekat sapa-sapa, sebab kita sebagai manusia tak berhenti dari buat salah kan? Nadh juga buat salah, dan Nadh mintak maaf dengan entry ni, tapi hentikan la dengan perangai BURUK ampa tu. 

Tak ke mana buat macam tu.. buat TAMBAH DOSA ja ampa dok buat macam ni.. RENTIKAN LAA..


Bencana melepaskan dua ekor serigala lapar di dalam kandang kambing tidak lebih besar daripada bencana yang menimpa pegangan agama seorang Muslim dan sifat serakah terhadap harta (tamakkan harta) dan hasad dengki. Sesungguhnya sifat hasad memamah segala kebaikan persis seperti api menjilat kayu kering.(Hadith riwayat Al-Tirmizi)

Wallahualam.


"ANAK GAJAH DEPAN MATA TAK PLAK NAMPAK, TAPI DOK TEROPONG KUTU ATAS KEPALA SINGA YANG DOK KAT AFRICA NUH.."



16 comments:

farahin nasir said...

terbaik!! mmg ha.. ramai loser kat muka bumi nie... tak penah senang dengan kesenangan org lain.. spatutnya lebih bijak dlm bertindak.. ish3..

Lieyda said...

amboi emo nya. haha

Black_roses92 said...

huh..betul2... bukan mati pun kalau tak kacau or kondem orang.. jgn lyn sgt org mcm tu..serabut je...

akmall said...

hai...i follow u ...

mmg ramai.....yg jenis tu..jenis yg lemau kepala hotak!!!...sibuk je kan?

arfah said...

sabar2x...jangan emo selalu ni....cool k.. :) have a nice day :)

Nazzue said...

tu kata manusia habaq mai..adeh pelat utara susah la...whuahaha!!

Lepak sambil bersantai di NazZue.com
Entri terkini: Arghhh!! Jangan Kau Curi Hak Aku...

fRaMe+LenSeS said...

Farahun :: umm.. betoi la tu.. apa la nak dengki2.. kan?

Lieyda :: bkn emo la.. cuma tegas cket ja

Muslimah Optimis said...

huyooo..huyoo.. kami suka la tajuk entry ampa ni.. berbisa/...hihihi... perumpamaan baru

fRaMe+LenSeS said...

Black roses :: tak layan aih.. tak kena pn, cuma shian orang yang dok kena..

Akmall :: setuju ng kamu.. :P semak pala.. :P

Arfah :: tak emo aihh.. hehe.. maceh2.. kamu pn cool n hv a nice day ya.. :)

Nazzue :: ehhe.. sowie2.. :D

sukasuki said...

jaki tu dengki kan?hehehe...btol2...dorg nk dengki2..padahal abang ben punya la banyak tolong blogger2

fRaMe+LenSeS said...

Aimaa :: ampa perli ka apa ni? :P

ieyza afieyna said...

susah nak faham bahasa utara nie,
tapi faham la juga. terbaek ! hee

Sunah Sakura said...

boss kenai sangat rakan blogger tu... heheheh... kalo baca dan hadam betol2, ada betol sikit yang dia cakap kat situ.. certain2 part...

tapi boss pun suka jugak tajuk entri ni... bila kita wat segmen yang tak ok pada mata orang, bukan main lagi depa canang ke sana ke mari, siap buat entri nak kondem... bila kita buat segmen yang ok dan ada nilai kat situ, tak pulak nak join dan kongsi... hurmm... manusia manusia...

fRaMe+LenSeS said...

Sukasuki :: ya betoi. jaki tu dengki. :)

Ieyza :: oopss.. hehee. sowie.. terutara plak.. hehe

SUnah :: umm takpa la boss.. lantak deme la boss.. aahahaha. :) tadak kaitan ng kita. cuma nadh rasa tang bab dengki mendengki tu Nadh kena cakap jugak. tu wat entry. maceh.. ;)

Iffah Afeefah said...

erm spelah blogger tu

y penting msing2 ade pendirian sendiri

jgn asyik nk cr slh org je

fRaMe+LenSeS said...

Iffah Afeefah :: entah le. Nadh pn tatau.. biarkan la. apa Nadh nak highlight adalah rasa hasad dengki tu. jgn kita smpan dalam hati

Buta+Pekak+Bisu=CINTA