Followers

Tuesday, 21 June 2011

Ghaibmu satu misteri tapi biarlah pergi

Assalamualaikum.
Dan salam sejahtera pada bukan Muslim yang membaca.


Apa yang nak kita ghaibkan dari hidup?

1. Diri kita yang terseronok dengan dosa, TAUBAT NASUHA menjadi jawapnya.
2. Sikap keras kepala kita. Lembutkan hati dan jiwa agar mudah menerima teguran
3. Sikap suka bertangguh kita. Agar HAL BERKAITAN KEBAIKAN tidak kita tangguhkan
4. Ghaib dari kenangan-kenangan yang menghentikan perjalanan kita.

Ghaib dari segala hal tidak baik yang mengganggu kita mencapai Syurga ALLAH.. 


10 comments:

Sunah Sakura said...

hilang dalam kegelapan....

JunAina said...

ghaiblah segala hiburan duniawi yg keterlaluan...

Iffah Afeefah said...

betul tu
skong ayt last nadh

mizzkechique said...

btl tu.. mcm MK sendiri kdg2 keras kpla..huhu

Aku Ibu Muda said...

nak ghaibkan diri dari sikap suka bertangguh :)

aizamia3 said...

Ghaib dari segala hal tidak baik yang mengganggu kita mencapai Syurga ALLAH.. - betul tu..

aque said...

:) sucikan jiwa~~~

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

betul tu..ghaibkan diri kita dari perkara dimnungkari.. =)

Beeha B. said...

taubat nasuha... :)

fRaMe+LenSeS said...

Sunah :: ehh macam tajuk entry semalam ja.. hehe

JunAina :: setuju.. Arap sgt ni T.T

Iffah :: maceh sokong Nadh..

MK :: heheh.. takpa.. dah tau kena la ubah kan?

Ibu Muda :: umm.. Nadh pn nak wat yang sama jugak..

Aiza :: setuju.. meh menghaibkan diri..

Aque :: sama2 la kita ye fara.. :)

Iqbal :: jum3..

Beeha :: betul tu..

Buta+Pekak+Bisu=CINTA