Followers

Monday, 13 June 2011

Baik-Baik Sayang

Assalamualaikum.
Dan salam Sejahtera buat bukan Muslim yang membaca.

Nadh nak ajak hayati Lagu + Puisi ni ..
Leh tak?

Aku tak ingin kau menangis bersedih
Sudahi air mata darimu
Yang aku ingin arti hadir Entry ku
Kan menghapus lupamu sayang

Karna bagiku kau tanggungjawapku
Dengarkan dengar Pesanku

Wahai Mataku,
Baik-baik sayang..
Andai kau melihat yang terlarang,
Mata mula berpinau,
hati mula membayang.
Mengalihkanlah pandangmu dari yang tidak halal,
Dari melihat aurat yang terdedah

Wahai Telingaku, 
Baik-baik sayang,
Jangan kau dengar kata nista,
Jangan kau hirau hata-kata fitnah
Jangan kau dengari kata-kata makian dan cacian
Baik kau jauhinya demi menjaga hati dan jwa
Andai kau berada dalam golongan itu,
Tegurlah meraka,
Jika tidak menjadi, tegurlah lagi dan lagi,
Akhir pabila katamu bukan menjadi ikutan,
Jauhilah mereka, 
Kerana dengan itu dapat menjauhkan dirimu dari mendengar akan hal dosa.

Wahai Lidah,
Baik-baik sayang,
Hidarilah kata-kata yang tidak benar,
Jauhilah memfitnah dan mengumpat,
Ingatlah akan pepatah Melayu,
Kerana mulut, badan binasa, 
Jangan kerana buruknya lidahmu, 
Tubuh menjadi mangsa, Badan menjadi habuan neraka, 
Basahilah ianya dengan Zikrullah, 
Kerana itu sememangnya lebih baik bagimu.

Wahai Tangan,
Baik-baik sayang,
Elakkan membuat perkara berdosa,
Menyentuh tangan yang haram,
Memegang sesuatu yang bukan sah milikmu,
Melarikan yang bukan hakmu,
Tidakkah kau menyedari yang satu hari ianya akan berbicara menjawap 
Segala perbuatan dosamu?

Wahai kemaluan,
Baik-baik sayang,
Kau mengiakan saja kata nafsu, 
Mana satu suma kau mahu,
Yang belum milikmu,
Yang kau damba adalah kepuasan,
Tidakkah kau tahu,
Yang puasa itu pemati nafsu? 
Atau setidaknya mencari halal, 
Cari yang mahu, dan Nikahlah kamu. 
Ketika itu, kau dah lengkap separuh agama mu,
Dan bertakwalah kamu pada separuh nya lagi.

Wahai Hati, 
Baik-baik sayang,
Hati bila terdetik dosa,
Perlahan menjadi hitam
Dari setitik,
Lama menghitam semuanya, 
Ingat tak engkau akan pesan Rasulullah yang
"Dalam hati manusia ada seketul daging, jika baik dia maka baiklah yang lain"


Hanya satu pintaku untukmu dan hidupku
Baik baik sayang ada peringatan untukmu
Hanya satu pintaku disiang dan malammu
Baik baik sayang kerana Entry ku untukmu... 



11 comments:

dAk EyTy ThOmeL said...

sebuah kate2 yg mendlam...
best + menarik

Muslimah Optimis said...

terbaik ustaz..nak saennn

mas saari said...

nice...cipta sendiri ke??

cik pulau said...

wahhh..gtu..
menarik ni.ingatkan nadh yang nyanyi tadi..
rupanya letak lirik je.. lalala~

Miss Ran said...

jirannn

so sweet

sentap pun ade

bgus2

fRaMe+LenSeS said...

Eyty :: maceh2.. :)

Aimaa :: hihihi.. saen apa ny cheQ?

Kak Mas :: a'ah Nadh wat sndiri..

Cik Pulau :: hihi. Nadh nyanyi ae? besh dakk? hihihi

Miss Ran :: sweet ka? weeeee~~

kokser kokdam said...

ohoooo..

like!

=D

kiera'sakura said...

wahhhhh kte2 yg teramat la menyentuh.. ingatan tuk kte semua..

shopping2u said...

lgu ni mmg mksudnya mendalam.. & suka kumpulan ni sbb bnyak lagu yg cmni disampaikan, tpi skang dah xde lgu baru dri dia kn

shopping2u said...

tpi ni... erk... hahaha,cipta sndiri eh, try nyanyi sikit !!!!

fRaMe+LenSeS said...

Kokser :: maceh like. :)

Kiera :: ye kamu.. untuk kamu jugak. :)

Shopping2u :: itulah mendalam.. hihi. kan cakap lagu + puisi, atas n bawah sekali ja lagu, tengah puisi. hehehe. :)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA