Followers

Tuesday, 21 June 2011

Ada aku heran? Berapa duit la sangat kan...

Assalamualaikum.
Dan salam sejahtera pada bukan Muslim.

Nadh tak reti nak kata apa hari ni. Leh tak Nadh nak luahkan kesedihan Nadh ketika membaca entry dalam blog sorang sahabat tadi?

Nadh bukan sesapa nak mempersoalkan, tapi apabila terbaca itu dan satu lagi yang Nadh jumpa dalam email mengenai perkara yang sama Nadh plak rasa sedih.

Hukuman untuk bersekedudukan hanyalah DENDA + Penjara setahun. (mengikuti Seksyen 9(1) Akta Kanun Acara Jenayah Syariah Kedah 1988 Seksyen 9(2) akta yang sama dan sekiranya disabitkan kesalahan, boleh didenda RM2,000 atau setahun penjara atau kedua-duanya sekali.)

. Apa pendapat anda? 

Dizaman DUIT-DUIT-DUIT ni, denda ni bukan lah apa sangat. Ada orang takut ka kalau duit berkoyan-koyan dalam akaun?? Tak ada duit, leh cari, leh pinjam, HANYA DEMI MENGELAKKAN DARI DIHUKUM. Lepas tu? Ada ka rasa TAKUT kalau SENANG-SENANG boleh SETEL HUKUMAN NI???

"Sesungguhnya Tuhanmu melapangkan rezeki kepada siapa yang Dia kehendaki dan menyempitkannya; sesungguhnya Dia Maha Mengetahui lagi Maha Melihat akan hamba-hamba-Nya." (Al-Israa : 30)

Sebab itulah Dalam Al-Israa ayat 41 ALLAH berfirman :
"Dan sesungguhnya dalam Al Qur'an ini Kami telah ulang-ulangi (peringatan-peringatan), agar mereka selalu ingat. Dan ulangan peringatan itu tidak lain hanyalah menambah mereka lari (dari kebenaran)."

DALAM SEDAR TAK SEDAR, KITA SEBENARNYA SEDANG MEMBELAKANGKAN HUKUM ALLAH, Ibarat Mesin yang direka cipta oleh Inventor, menjerit kepada Inventor, "Biarlah aku membaiki diriku.. aku lebih kenal diriku..."

Tak apalah, sekarang kita menunggu pula Janji yang bakal dikotakan..

Daripada Maimunah Radhiallahu Anha beliau berkata :
Aku mendengar Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda : “Umatku (ini) akan terus berada dalam kebaikan selama tidak tersebar luas anak zina di kalangan mereka. Apabila anak zina tersebar luas di kalangan mereka, maka hampir sahaja Allah ‘Azza wajalla akan menurunkan azab siksa kepada mereka seluruhnya.” ( Hadis riwayat Ahmad, baik sanadnya)

Kita langsung tak sedar kan?


you screaming mu name by ~Amori-chan on deviantART


Rujukan : Jenayah zina dalam Islam dan keburukannya



15 comments:

bersama kak Es said...

sedih sangat :(

kalau tak tahu kenapa hukuman yang Allah letakkan carilah ilmu dan ketahuilah apa yang tersirat. Duit tak dapat nak menebus dosa.

Hukuman yg Allah letak tu dah cantik sangat dah... kalau betul2 kita follow. Menyelamatkan ummah ..

Munna said...

thats y dulu ada 'pihak tertentu' nak buat hukum hudud kat negara ni ada 'pihak lain' xsetuju dan kata semua ni mengarut....ni la yg blaku bila duit dan kuasa dlm tgn.xtau nak kata apa dh skrg ni.byk2 doa jelah pd Allah dan smoga kita ttp btahan mnjadi hamba yg menurut perintah,.

azam said...

kaya kat dunia tidak menjamin kaya di akhirat.
fikir²lah sendiri....buat masjid ke, sedekah amal jariah ok gak.
nak berzina????...ish, carilah jalan yang halal

ct N honey said...

kadang2 undang2 islam itu sendiri tak sama antara negeri,cam ne..sepatutnya diselaraskan,mcm isu buang bayi,yg lelakinya lepas..

Panduan jika mengandung luar nikah
‘Antara Kita’ lagu tema Stanza Cinta versi asal

Iffah Afeefah said...

btol tu
gne duit tu

erkk

y kaya sng2 bayar

Adzriel @ Liza AB said...

esok dia buat lagi..tak habis

Sunah Sakura said...

baca gak tadi nadh... :(

Golden Rose said...

sebab tu la makin berleluasa zina di merata-rata...kena tangkap bayar...tangkap lagi bayar lagi...duit kan senang dicari...huhuhu

fRaMe+LenSeS said...

Kak Es :: betul tu kak.. sebetulnya macam tu la..

Munna :: yang menolak tu ISLAM tu sedih tu. T.T

Azam :: betul azam. setuju..

Ct N Honey :: tiada yang mustahil jika nak..

Iffah :: tu la. duit banyak kan?

Adzriel :: toi tu kak. Nadh setuju..

SUnah :: baca dah ae? tu la..

Golden Rose :: betul tu kak.. T.T

zuwaidah said...

oooooooo yg citer pasal sumbang mahram ni ke....sungguh menyedihkan...

pengemis cinta~ said...

orang tak takut lar nak buat coz tahu hukumannya ringan..
bagi yang kaya raya, anytime kena tangkap terus bley lepas..

antara patanda akhir zaman..nauzubillahiminzalik.

pucuk pemerintahan patut bertindak, diSANA nanti akan dihisab tentang pimpinannya dalam sesebuah negara.

semoga mereka2 sempat bertaubat sebelum terlambat..

may Allah bless them..ameen..

nadh budak baik.^_^gudjob.

niena shopping2u said...

segalanya duit.. duit.. duit... duit membutakan manusia.. duit blh membunuh, tapi duit tu kalo dibuat belanja KFC kt niena insyaAllah akan dpt pahala :)

hehe.. suka entri ni.
kekadang terfikir, kte ni betul ke di dlm pemerintahan Islam?ermmm.. btl ke negara kte ni mengamalkan pemerintahan Islam?negara Islam?berzina blh dibayar, kemudian lepas, berkhalwat pn sama, minum arak.. dibayar, lepas..

hurm..


Anda akan di hack.. sila tgk sini
http://www.my-shopping2u.com/2011/06/tanda-password-yang-lemah.html

forever love said...

apabila duit menjadi raja.. segala hukuman dunia hanya memerlukan duit.. sekadar ribuan.. semua org ada... hurm..

fRaMe+LenSeS said...

Zuwaidah :: sgt sedih sebenarnnya.. T.T

PC :: doa2 pucuk pimpinan sedar n amek tindakan. kita tiada kuasa nak wat pape. cuma leh harapkan doa kita, moga2 ALLAH makbulkan aa.. Nadh nak tgk negara y aman.. n diberkati.. maceh PC..

Niena :: itulah Niena.. sedih kan? ngaku Islam ja. tapi hakikat tak langsung..

Atiq :: betul tu Atiq.. moga kita dijauhkan aa..

Подтверждаю said...

as salam..
tak sedar hanya enmpunya diri yang tahu dan Dia yang Maha mengetahui.

perihal sedar tak sedar ni..kita pun sedang menunggu saat hilangnya ilmu didada.. Allah menghilangkan ilmu dengan mematikan alim ulama'

..meninggalkan orang ramai yang akan mengikut ketua yang berfatwa tanpa ilmu..ilmu yang bagaimana? ilmu yang tidak sesat lagi menyesatkan..

ada dalam entri pakcik pasal persoalan pakcik John pasal halal haram sebelum entri falsafah masalah tu.

Buta+Pekak+Bisu=CINTA