Followers

Tuesday, 28 June 2011

Diari Hatiku.

Assalamualaikum.
Dan salam sejahtera pada bukan Muslim.

Nadh nak cerita pasal diary boleh tak? Sapa-sapa ada diary?
Nadh tak ada.. hehe.. Tapi satu masa dahulu, Nadh ada, tu waktu sekolah Nadh la. Seronok juga punya diary ni, sebab bila ada diary, kita akan ada tempat nak mencurah apa jadi setiap hari. Macam Nadh dulu, ada 2 diary paling Nadh jaga la. Satu masa tingkatan 2. Satu lagi masa Nadh tingkatan 5 tak silap.

Dalam tu jadi tempat Nadh cerita kegembiraan, atau apa yang jadi. Seronok juga punya diary ni, dia macam kawan yang berkongsi cerita kita. Kekadang bila kita tak tahu nak buat apa-apa, kita hanya buka dia dan baca balik apa yang pernah kita coretkan.

Zaman sekarang dah berubah kan? Diary tu tak ada lagi, tapi dah digantikan dengan Blog. Tapi kekadang tu Nadh segan nak cerita apa yang jadi seharian dalam ni macam Nadh ceritakan dalam Diary dulu-dulu. Sebab Blog ni kan Published Diary, peranan dia dah berbeza dengan peranan dia waktu Nadh mula-mula berjinak-jinak dulu. Malu juga nak kongsikan apa yang jadi seharian ni. Sebab tu kekadang tu wujud "cerita dalam cerita". 

Pada yang paham, paham la, yang tak paham, ianya sekadar bingkisan peringatan dengan cermin depan yang gelap yang menutup kisah didalam disebaliknya. weeee~~

7 comments:

Iffah Afeefah said...

erm slamat ai tak ske tulis diary

erkk mencik bila ade y bace

cik najihah said...

teringat zaman dulu2 siap beli buku tulis nak beli diari huhu

fRaMe+LenSeS said...

Iffah :: hihihi.. knci ketat2 amari.. lalalalla~~

Cik Najihah :: hihihi.. kritikal jugak Cik Najihah dulu2 ye? hehehe. :P

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

GK suka tulis diari..

sampai sekarang ada lagi diari yg banyak menyimpan cerita duka...

diari berwarna ungu...

cik pulau said...

ada gak diary..dulu2.
tapi sekarang rasa nak bakar diary tu.. hahaha..


selalu je cerita kat blog benda seharian.. tapi just certain..huhu..

cerita dalam cerita.. ^^,

fRaMe+LenSeS said...

GK :: Nadh pn ada lagi diary tu. nt nak amek bawak mai cni la. :P weee~~

Cik Pulau :: napa ng cita dalam cita tu?

kiera'sakura said...

jarang tulis diary,, tp ade 1 diary yg amat la simpan kemas2,, tkt ade yg membaca..hihihi

Buta+Pekak+Bisu=CINTA