Followers

Saturday, 25 June 2011

Bukan Menidakkan, tapi keliru dan risau

Assalamualaikum.
Dan salam sejahtera pada bukan Muslim yang membaca.

Nadh sedang SMS dengan seseorang berkenaan dengan "Bantuan dari ALLAH". To be honest, semua sedang berharap pada bantuan dari ALLAH, tapi Nadh cakap dekat seseorang tu, bayangkan bantuan datang sekarang, di ketika kita masih lagi ingkar kepada NYA. 

Tidakkah itu sesuatu yang sebenarnya kita harapkan? Kejayaan dari hasil redha DIA, bukan kejayaan yang datang dari zat Maha Pengasih DIA yakni sesuatu yang diberikan kerana kita dah berusaha. 

Mungkin Nadh salah bila berbicara dan Nadh harap seseorang tu tidak terasa, kerana mungkin kata-kata Nadh seperti Nadh sedang menidakkan bantuan, tapi Nadh sedih, kerana DIA sedang menguji, tapi kita masih lagi ingkar, dan tidak beringat akan Ujian yang diberi kerana DIA nak kita kembali kepada DIA. 

Tapi akhir sekali setelah diperkenankan, adakah yang tidak beringat akan beringat dengan kejayaan setelah ujian diberikan? SEMESTINYA TIDAK PADA NADH sebab MANUSIA BILA DAH SENANG TAKKAN INGAT PUN NAK TUNDUK DAN PATUH PADA ALLAH !!! Dan jika ada pun, berapa kerat sangat??

Nadh harap bantuan hadir sekali dengan kesedaran dan keinsafan dalam diri, Nadh nak yang ada ni bersama Nadh sampai ke sana, bersahabat sampai ke sana. bukan hanya di sini.. T.T

7 comments:

Sunah Sakura said...

bersabar ye nadh... moga Allah tunjukkan yang terbaik kepada sahabat nadh tu.. nadh da cuba bantu dengan kata2, insya'Allah DIA akan cuba bantu dengan kuasaNya...

bersama kak Es said...

Kak Es harap sangat bantuan Allah ke atas kami di perhimpunan BERSIH !!

Cik NY said...

betul ape y ditulis kan entry tu..... entry ni dpt mengingatkan diri untuk berusaha menjadi lebih baik.......

Iffah Afeefah said...

btol nadh

kadng2 susah jugak

dah ade bntuan tak syukur plak

kay_are said...

em.. terase gak r.. tapi betul.. manusie like me.. bile senang mane nak ingat pada Tuhan yang 1 tu.. tapi bile datang macam2 masalah, dugaan, bencana baru r mereka sedar yang Tuhan tu sentiase ade untuk dorang.. em..

kiera'sakura said...

semoga kite tergolong dalam golongan yang sentiasa bersyukur pada nikmat-Nya dan xkan pernah lupa pada DIA yang memberi...

fRaMe+LenSeS said...

Sunah :: ya boss. maceh2... :)

Kak Es :: nadh doakan kejayaan kita suma dalam acara tu..

CIk NY :: terima kasih kamu.. sebab amek peringatan.

Iffah :: itulah.. nak wat camna kan?

Kay Are :: bukan kata kamu ja kay, tapi suma pn macam tu.. moga kita sama muhasabah diri ya.. :)

Kiera :: amin2. moga2 la..

Buta+Pekak+Bisu=CINTA