Followers

Monday, 20 June 2011

Tak payahlah nak setia sangat..

Assalamualaikum.
Dan salam sejahtera pada bukan Muslim yang membaca.

Nadh ada cerita baru lagi. sebenarnya banyak ja dekat dalam draft tu, tapi baru satu ja yang kua tadi. itulah cita TOTAL LOSS yang entah macam mana boleh dapat idea dari wall Adik dan terus jadi entry, sedangkan yang berkoyan-koyan menanti tu tak pula Nadh tamatkan. hee..

Nadh jumpa kes lagi hari ni. "Kesetiaan yang tak ketahuan punca"

Hairan sebenarnya, manusia ni kan? Bila dah tersentuh SUIS HATI . Kekadang dia susah nak melupakan, atau melepaskan, seterusnya menyumbang pada Menunggu-dan-menunggu yang tidak berkesudahan walaupun perkara tu adalah penyumbang terbesar dalam kesedihan dan tensen yang dicari sendiri. Itu susahnya bila bermain dengan hati sebab Hati bila dah ditekan, susah nak melupakan. 

Siapa salah dan siapa yang perlu dipersalahkan? tiada jawapan yang salah dan tiada jawapan yang betul untuk itu, akan tetapi, Nadh cuma nak menyampaikan pesan pada yang membaca. TAK ADA MAKNANYA MENUNGGU YANG BUKAN SAH JADI MILIK KITA PUN.

Kita tak kahwin dengan CINTA tapi KITA KAHWIN DENGAN JODOH. Tetiba mengingatkan Nadh kepada pesan seorang sahabat tu kat Nadh. dan satu pesan lagi (tapi lupa, tapi itu adalah quote paling Nadh suka malam tu)

Realitinya, hidup masa muda untuk dibebankan dengan CINTA yang ibarat boss Nadh kata tadi, jangan sampai hal remeh (hal bercinta ni <-- dispesifikkan Cinta belum sah taraf) mengganggu tugas seharian kita.

Agak dah tak boleh blah, tunggu apa lagi? Teruskan hidup. ALLAH sentiasa ada bersama kita.

Jadi yang lebih baik dan kita akan dapat yang lebih baik juga. 
"Wanita-wanita yang keji diperuntukkan untuk lelaki yang keji. Dan lelaki yang keji diperuntukkan untuk wanita yang keji pula, dan wanita yang baik diperuntukkan bagi lelaki yang baik, dan lelaki yang baik diperuntukkan bagi waita yang baik pula." (An Nur: 26)




Ikhlas, 

12 comments:

Sunah Sakura said...

setia lah pada Cinta Allah, kamu tidak akan kecewa!

fRaMe+LenSeS said...

Boss :: setuju.. Setia pada ALLAH, berkoyan2 kebaikan disediakan. :) weee~~

Andrik McVean said...

hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

Beeha B. said...

"TAK ADA MAKNANYA MENUNGGU YANG BUKAN SAH JADI MILIK KITA PUN"

Thanks menyedarkan Beeha! :)

fRaMe+LenSeS said...

Andrik :: thx bro. wil be visiting you soon. :) in fact i have done it. :)

Beeha :: maceh Beeha. :) hopefully mendapat peringatan. :)

Syazana Justme said...

sangat2 setuju!btpe menunggu pada yang x pasti...=)

Подтверждаю said...

as salam..

cintai iman kita. insya'Allah iman menerbit rasa sayang..
moga redha-Nya sentiasa bersama kita..ameen..

=)

moga2 mereka yang sentiasa merasakan umur2 mereka itu semakin di pendek, memperbanyakkan amal soleh..ameen..

fRaMe+LenSeS said...

Syazana :: ya betoi. hee.. :)

Pakcik :: mencintai Iman, bermakna kita kaan dicintai kemudian harinya. Bila ALLAH dah sayang, dia jaga kita.. ALLAH jaga tak macam manusia jaga kan? Hebat !! moga kita berada dalam golongan tu. amin2..

kiera'sakura said...

suka dengan kak sunah pnye komen...

setia lah pada Cinta Allah, kamu tidak akan kecewa!!...

tp bila rase diri x kuat nk menampung bebenan perasaan.. sujud dan berdoalah pada Yang Maha Esa... pasti tenang...

Iffah Afeefah said...

ye percaya jodoh

dan cinta pade Allah=)

fRaMe+LenSeS said...

Kiera :: a'ah betul la tu..

Iffah :: caya jugak. :)

nadzli azlan said...

my wall ? where ??

Buta+Pekak+Bisu=CINTA