Followers

Saturday, 25 June 2011

Kisah cinta perlu diakhiri dengan kegembiraan

Assalamualaikum.
Dan salam sejahtera pada bukan Muslim yang membaca.
Nadh tengah tengok cerita di TV ni. Dia cakap, "kisah cinta perlu diakhiri dengan kegembiraan."

Nadh macam tak setuju ja dengan pendapat dia, sebab bagi Nadh, kegembiraan tidak akan mengajar kita erti kebahagiaan, tapi kesedihan dan kegagalan yang akan mengajar kita erti bahagia sebenar-benarnya. Dari sana akan datangnya penghargaan dan susah payah menjaga kebahagiaan kita.

Kalau asyik dibuai dengan kesenangan, tak mustahil satu hari bila ditimpa bencana, kita akan jadi seorang yang tak ketahuan punca, dek kerana tak mengerti macam mana nak ber-reaksi. 
Dari aspek cinta, (dah macam dokte cinta plak menyentuh soal cinta kan? :P ) 
Penderitaan itu akan jadi bukti yang menunjukkan sama ada pasangan itu bersama atas dasar kesenangan atau sememangnya ikhlas, tak mustahil kan, kalau asyik dengan mudah-mudah dan mudah, bila satu hari nanti susah, akan ditinggalkan sahaja pasangan tu terkial-kial sendirian.

Sebab tu nak nasihatkan yang baru nak belajar bercinta ni, tak payah nak layur dengan duit, bunga la, apa saja sebab BAZIR ja suma tu. Dah kahwin nanti, limpahkan dengan kasih, sayang dan dengan kejutan-kejutan tersedia nanti, pasti akan buahkan kegembiraan dan pastinya kebahagiaan yang jadi idaman suma orang.. 




8 comments:

EiZaRaZiErYa said...

suke n setuju dengan ayat2 terakhir entry nadz tu~ lagip0n~ klw curah semua mase bercinte2 nie~ es0k kawen~ dah xde ape yang istimewa lah nk bagi~ betul x..?? wink3 >_<

farahin nasir said...

baiklah! sy akan dengar nasihat nadh tuh!

:)

JOM TENGOK AKSI GELEK-GELEK

haslinda said...

sokong 100%... kesedihan tu akan membuatkan kita lebih menghargai detik2 kebahagiaan... maka, bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian... hehe... ^^

Andrik McVean said...

singgah sini kejap :) just reading your latest entries

Iffah Afeefah said...

layan hindustan ke ape nadh

erk betul gak

tp ske y epi ending

kay_are said...

setuju ngan entri ni.. bile pade awalnye kite derita tak bahagie.. baru r kite akan betul2 hargai kenbahagiaan yang kite akan dapat di kemudian hari.. =)

kiera'sakura said...

xske bunga.. bunga x blh mkn... klu bagi makanan,, trus jadi darah daging.. yang akan bersama kita sampai akhir hayat kita... =)

fRaMe+LenSeS said...

Eiza :: weee~~ setuju ng kamu. :)

Farahin :: maceh sebab mendengar.. :)

Haslinda :: maceh sebab setuju dengan Nadh.. :)

Andrik :: thanks sebab singgah. :)

Iffah :: nak kata layan tak jugak. sebab masa buka tu babak tu. since quote dia best. amek la kejap. then tuka channel.. hehe

Kay are :: maceh stuju ng Nadh. :)

Kiera :: sapa nak bagi kat kamu.? lalalalala~~

Buta+Pekak+Bisu=CINTA