Followers

Saturday, 25 June 2011

Duduk seorang masak ka nak beli?

Assalamualaikum.
Dan salam sejahtera pada bukan Muslm yang membaca.
Orang selalu berpendapat, "duduk sorang, tak payah masak la, makan kedai senang.."
Tapi lain bagi Nadh, walaupun sorang, tapi lagi seronok menikmati makanan di rumah. Duduk rumah sorang pun, tak ada orang nak teman makan, rela ja Nadh masak dan makan sorang-sorang. 

Walaupun tak adalah lauk macam-macam seperti di kedai kan, tapi boleh aja Nadh nak hentam masak apa Nadh nak makan. Abis last sekali, buat bubur, lepas tu wat sayur air, perghhh... itupun dah sangat istimewa bagi Nadh.

Mungkin Mama yang ajar macam tu kot kan? Lauk nasi dengan kicap pun, makan dekat rumah, lagi sedap. Panas pun tak panas, jimat pun jimat, sedap? ehhehe.. ikt nasib lah.. lalalalalalalala~~~

11 comments:

Sunah Sakura said...

kenapa, kenapa, kenapa....entri kita mesti nak dekat2 aje kannn... hahahah~ nadh pi tengok entri baru!

forever love said...

wah.. die pandai masak la.. hihi

alif ismail said...

pengalaman alif penah masak megi dan makan sorang2 masa bulan pose....huhuhu...

Cik NY said...

masak ape pun klau dah sendiri masak sendiri makan sedap aje kan..... lagi jimat.... lg satu bile masak sendiri ni kebersihan dan kehalalan nye terjamin betul x ...?

Iffah Afeefah said...

erk kadang mls masak jugak

tgk org la kan

mumui said...

lau duk sorang2.... makan sorang... mui mmg xmasak... sebab xbest makan sorang2... hehe

kay_are said...

minat lagi lepak makan kat luar ngan member2.. tambah lak pas habis blaja.. bukan selalu dapat melepak ngan dorang.. =)

kiera'sakura said...

nasi panas + kicap + ikan rebus goreng garing + sambal belacan + sawi rebus.... yummmyyyyyyy....

**tp kat sini susah nk cari ikan rebus,, kene import dari ipoh jer.. huhuhuhu

fRaMe+LenSeS said...

Sunah :: entah la boss.. heran plak.. padahal tak baca pn agi entry baru boss.. :D

Atiq :: ehh.. tak la.. biasa2 aja..

Alif :: huu.. sedih woo makan sesorang masa bulan puasa..

Cik NY :: bab kehalalan terjamin tu Nadh sokong sangat2. . :)

Iffah :: tu la.. tgk mood orang jugak kan?

Mumui :: heheh. :) janji makan kan Mumui?

Kay are :: tang abeh belahjar takkan nak masak kat umah.. kua la enjoy. hehehe

Aku Ibu Muda said...

bertuahhh siapa dapat nadh...eh...hihi

tapi bagus la, masak boleh jimat :)

fRaMe+LenSeS said...

Kak Ibu Muda :: ehh.. tak la kak.. ne ada.. tapi betoi.. bukan takat jimat kak, tak payah kua rumah. ghegehehe

Buta+Pekak+Bisu=CINTA