Followers

Thursday, 2 June 2011

Mimpi

Mimpi,
Suatu masa dahulu, 
Kau yang mengaspirasikan perjalananku
Yang terkandung padamu hanya Manis, manis dan manis
Tiap babak perjalanan itu, bagaikan nota-nota manis dalam lagu
Yang sentiasa memperelokkan bibit-bibit kejadian 
Ibarat babak cerita indah didalam novel

Mimpi, 
Saat kau bersamaku, 
Tiap yang hadir itu cita, 
Yang indah lagi terkenang-kenang,
Nak melupakan langsung tidak, 
Menghapuskan dari ingatan semestinya bukan perkara terakhir yang bakal kulakukan

Tapi, 
Tiba saat nya,
Kau bukan lagi mimpi yang terindah
Kau menjadi igauan terburuk 
Paling ngeri dalam sejarah malamku,
Sepertinya diriku lebih hinanya dari sampah yang kau humbankan,
kemudiannya kau pijak-pijak 
Dan kau cerca semahunya,

Aku benci, Aku benci, Aku benci,
Sampai bila-bila pun tak mungkin aku melupai nya
Sebab sampai kesaat ini, 
Kejadian itu masih menghantuiku,
Bukan bererti aku tak berani melangkah,
Tetapi, langkahku menjadi terlalu berhari-hati,
Kepercayaanku, terlebih-lebih kucatu,
Kesayanganku, dan segalanya aku simpan hingga tiba satu hari itu
Akanku luah,
Itupun sekiranya diizinkan,
Berdoalah, Berdoalah agar aku tak jadikan manusia terkemudian darimu sebagai mangsa
Pusat melempiaskan kenangan yang dah kau palit dalam hati nan suci ni. 

Aku tahu ini mungkin, 
Tapi andai satu hari nanti, 
Tiba hari dan ketikanya, 
Aku mohon sangat pada Tuhan, 
Dijauhkan aku dari kamu, lemparkan aku kemana saja, 
Asal aku tidak melihatmu lagi,
Nyah kau dari ingatanku,
Nyah kau dari hatiku,
Nyah kau dari segalanya yang pernah ada dalam lipatan sejarahku


Alhamdulillah, cerita ni menenangkanku.. :)

4 comments:

Sunah Mohammad said...

sangat mendalam lah CA...

Miss Ran said...

eeemmm mimpi juga penyeri

pelengkap kehidupan

hati2la dgn mmpi

ia juga akn mnjadi perangkap

fRaMe+LenSeS said...

Sunah :: ya meyh? hihihi.. tapi mmg betoi pn.. :)

Miss Ran :: benar, penyeri, pelengkap, dan perangkap.. hihihi. :)

kiera'sakura said...

nak suruh kira nyah dari nadh ke ape nie?

Buta+Pekak+Bisu=CINTA