Followers

Friday, 10 June 2011

Seharian yang busy - Nadh mintak maaf

Assalamualaikum 
Dan salam sejahtera buat bukan Muslim yang membaca.

Kehidupan Nadh agak bz kebelakangan ni. Biasalah kan, baru nak rasa ada kerja, kalau tak asik dok BW, dok FB, dok pusing-pusing kot situ la. ni hari ni, bersawang (sawang la sangat, baru tinggal tak sampai 24 jam dah sawang ka? ahaha) dah cik blog syg ni, (tobat dia da majuk ngan Nadh ni sebab tak sembang lagi dengan dia hari ni. )

Hari ni Nadh setengah hari dekat Plaza Alam Sentral. Sebab menyelesaikan akan perihal biz card baru Nadh. Pergi dengan boss Nadh. dan la sembang panjang dengan dia. Lama dah tak sembang dengan dia, sebab dia bz sangat sekarang ni. Merata pusing sorang-sorang. 

Dia gtau Nadh, kalaulah dia dapat IR lepas ni, lengkap la sijil-sijil dia dalam bidang electricals ni, (dia dah ada IKM wireman, lepas tu ada Chargeman, Degree Electric and sekarang tunggu IR plak). Seyes rasa kagum dengan dia, (nak rasa rendah diri, tak guna jugak, memang nothing pn Nadh ni nak dibandingkan yang ada sekeliling Nadh tu.). Cumanya Nadh tumpang gembira la bagi pihak dia, hopefully, dapat la jugak mengikut jejak dia, walau tak mungkin dapat capai sehebat apa yang dia ada tu, tapi kurang-kurang dapat belajar serba sedikit dan mencontohi yang baik yang ada pada dia sebagai pemimpin dekat opis Nadh tu.

To be honest, (kalau ada yang tak nak percaya, dipersilakan). Tempat Nadh kerja ni, bukan macam apa yang orang lain kerja, my bosses, wat company ni untuk suma orang dapat gaji, dapat apa yang patut dapat bulan-bulan, bukan seperti company yang really-really dalam rules yang depa create, jadi, tiap bulan, company cuma hidup dengan hasil sales dan cukup untuk suma dapat gaji n lepas la overhead tiap bulan tu.

Atas sebab itu, kekadang tu tersasar jugak, i mean bermasalah jugak la. Dan itu juga salah satu sebab kekadang tu rasa down jugak, tapi bila difikirkan balik, Nadh tak boleh nak tarik diri dari sini, mengenangkan apa yang my bosses dah buat sebelum ni, jadi tak sampai hati, dari ZERO, depa kutip suma, buat company, dah setahun lebih dah kami bersama, last-last ada masalah Nadh nak larikan diri, tarik diri, Nadh rasa tak adil untuk depa, walaupun depa kata "if ada peluang yang lebih baik, pergilah, depa tak mampu nak bagi macam orang lain boleh bagi..". Tapi memang Nadh tak sampai hati nak melangkah. Walau apa yang susah Nadh hadapi jugak la bersama depa.

Yang keduanya, percaya akan janji ALLAH yang kerja keranaNYA, akan ada jugak rezeki itu, cuma perlu usaha sahaja, the rest DIA akan berikan kemudian. Itu janji ALLAH kepada kita,

"Kami tidak meminta rezeki darimu, bahkan Kamilah yang memberi rezeki kepadamu, kesudahan yang baik, adalah bagi yang bertakwa.. " (At Taha : 132)

Yang terakhir, kesabaran. 

Dan sesungguhnya Kami akan memberi balasan kepada orang yang sabar dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan.” (Surah al-Nahl, ayat 96)

Dari janji ALLAH yang Nadh paparkan dekat atas tu, terbukti, akan ada hikmah yang ALLAH sedang aturkan buat kami semua, apa pun, biarlah Nadh telan dulu semua ini, Sama juga buat anda, apa sahaja yang terjadi sekarang dalam hidup anda, sudah tentu ada terdapat hikmah yang anda tidak sedar, (boleh jadi belum masa lagi untuk anda tahu, atau boleh jadi belum cukup dalam anda bermuhasabah memikirkan asas kejadian terhadap anda itu. ). Apa pun, ALLAH akan bagi, cuma menuggu masa dan mungkin ada beberapa perkara perlu diperkemaskan dan diperelokkan sebelum DIA memberikan dan menunaikan janji buat yang berusaha. Sabar, Usaha, Doa dan Tawakal. InsyALLAH....

Note :: Buat yang membaca blog daif Nadh ni, Nadh nak ucapkan billion terima kasih buat anda. n Nadh nak mintak maaf, Nadh akan cuba sedaya upaya kembali membalas komen dekat entry LINK, KRITIK dan lain-lain secepat mungkin, busy sedikit, maaf sangat.. 

5 comments:

Kumiko Ryou | Farah Amira said...

salam tokwan...:)...hahaha..blog bersawang??!! miko lagi la bersawang..hehehe...

Miss Ran said...

wah nadh pun bizi

hurmmm

tkpe jiran jagekn blog nadh ni

لين Si Pipi Merah said...

ok maaf kamu diterima sebab kamu budak baik.......ingat ye rezeki dan kasih sayang ALLAH itu luas...ye sahabat...^_^

bersama kak Es said...

tiba2 rasa kagum dengan kesetiaan nadh

fRaMe+LenSeS said...

Miko :: ya ka? hehehe. :P

Miss Ran :: tlg jagakan tau. syg blog ni. :)

Pipi Merah :: betul tu sahabat.. Yakin sangat.. :) maceh mengingatkan Nadh sekali lagi. :)

Kak Es :: ehh.. apa nak dikagumkan.. ta sehebat orang lain kan .. :)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA